30 Aralık 2016 Cuma

Kitap Alışverişi #1 | D&R




     2016’nın sondan bir önceki gününden merhabalar! Bildiğiniz gibi bazı güzel sebeplerden uzun bir süre buralarda olamadım (bilmeyenler içintık tık), hatta okuduğum kitapların bile yorumlarını yazamadım. Nihayet geri döndüm ve ilk kitap alışverişi yazımla karşınızdayım :) Bakalım bu mini alışverişimde neler almışım..


     İlk kitabım Cin Ali serisi :) Eminim siz de bu seriyi görür görmez gülümsemiş ve ilkokul anılarınıza şööyle bir gidip gelmişsinizdir. Sonuçta Cin Ali hangimizin okumayı öğrenmesine yardım etmemiştir ki? :D Yine de bilmeyenler için yazayım: Cin Ali serisi 10 kitaptan oluşuyor. Okumayı öğretmeye yardımcı olma amacıyla yazıldıkları için aynı kelimeler sıklıkla tekrar edilmiş. Yine aynı sebepten serinin 1’den 10’a kadar sıralı olarak okunması gerekiyor. Serinin 10 kitabıysa şunlar:

1)Cin Ali’nin Atı
2) Cin Ali’nin Topu
3) Cin Ali’nin Topacı
4) Cin Ali’nin Karagözlü Kuzusu
5) Cin Ali’nin Oyuncakları
6) Cin Ali Okula Başlıyor
7) Cin Ali Okulda
8) Cin Ali Çocuk Bahçesinde
9) Cin Ali İle Berber Fil
10) Cin Ali Kır Gezisinde
     
     Kitaplar görüntüleriyle hâ^lâ orijinalliklerini koruyor ve âdeta sizi çocukluğunuza geri götürme garantisi veriyor. Ben kitapları şimdiden kütüphanesini oluşturmaya başladığım kızım için aldım, inşallah buna başka bir yazıda değineceğim, ama siz kendinize hatta bir ilkokul arkadaşınıza hatıra olarak da alabilirsiniz. Fiyatı 15 TL.





     2. kitabım beni tanıyanların görünce şaşırmayacağı Küçük Prens. Ne kadar sevdiğimi bilenler bilir. Bende Can Çocuk Yayınları’nın Cemal Süreya ve Tomris Uyar çevirili baskısı vardı, özellikle onu almıştım. Ama Yakamoz Yayınları’ndan çıkan bu Küçük Prens’teki ‘Orijinal dilden tam çeviri’ ibaresini görünce bu yayından da alıp okumak ve karşılaştırmak istedim. Özellikle de Atatürk’ten bahsedilen kısımlardaki farklılığı merak ediyordum.
   
     Kitabın bir diğer özelliği de içinden Küçük Prens armalı(?) bir kitap ayracı çıkması ve kokulu olması. Başta ilk defa kokulu bir kitap alacağım için tereddüt etmiştim ama kitabın nasılsa hemen biteceğini düşününce merakım daha baskın geldi ve aldım. Okurken pek rahatsız etmedi, şekerli sakız gibi bir kokusu var ve uzun zamandır aynı kokuyu buram buram taşıyor :) Kitabın bu yayınevindeki çevirmeni Tayfun Törüer, fiyatı da 10 TL, fakat ben aldığımda %25 indirimdeydi.

     Gelelim 3. ve son kitabıma.. Bu kitabı aslında henüz başlayamasak da eşimle birlikte okumak için aldık. İki cilt bir arada olduğu için oldukça kalın ve haliyle taşıması pek pratik değil. Akşamları evde okuyacağımız için bir yere taşıma/götürme düşüncemiz de -haliyle- olmadığından iki cildin bir arada olması bizi cezbetmiş bile oldu. Kitap, arkasında belirtilene göre; Peygamberimizin hayatını kronolojik olarak anlatırken, bir yandan da tarihsel olaylara ve bu olaylar içinde Peygamberimizin ahlâkına yer veriyor. Yani bir siyer kitabı. Merak edenler için Timaş Yayınları'ndan çıkan bu kitap 926 sayfa ve fiyatı 27.50 TL.

     Dipnot: Küçük Prens hariç diğerleri ben aldığımda indirimde değildi, yılbaşı nedeniyle şimdi indirimdeler.

     Öyleyse bir sonraki kitap yorumumda ya da kitap alışverişi yazısında görüşene dek hoşça kalıın! :)

*Instagram hesabım için BURAYA TIK TIK

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder