4 Haziran 2016 Cumartesi

İlhami Algör - Fakat Müzeyyen Bu Derin Bir Tutku | Kitap Yorumu



                                          Kitap Adı: Fakat Müzeyyen Bu Derin Bir Tutku
                                          Yazarı: İlhami Algör
                                          Kapak: Suat Aysu
                                          Yayınevi: İletişim Yayınları
                                          Yayın Tarihi: Şubat, 2016
                                          Baskı Sayısı: 13. Baskı
                                          Sayfa Sayısı: 59
                                          Piyasa Fiyatı: 6,40 TL


     Yeni kitap yorumumdan merhabalaar! :)

     Göründüğü gibi incecik bu kitap bana 1.5 saatlik bir uçak yolculuğumda eşlik etti. Beni kitapta ilk ve en çok cezbeden şey kesinlikle ismiydi! Böyle oyunlu isimleri çok seviyorum, istediğin gibi çevir çevir oku :)

     Doğrusu isminin ve kapağının güzelliğinden sonra kitaptan beklentilerim de yüksek oldu. Ama maalesef ki kitap beklentilerimi çok karşılamadı. Sanırım ben adından dolayı ‘tutkulu’  ve klasik bir aşk hikâyesi bekledim; farklı ve hayallerle dolu bir aşkla karşılaştım.

     Yazarın sıra dışı bir üslûbu var, hatta düşündüm ama şu tarz diyemedim. Sanırım en doğrusu hikâye, deneme vs. gibi farklı farklı türleri içerdiğini biraz alaysı biraz da postmodern olduğunu söylemek.

     Gelelim kitaba..


     Başlangıçta sizi kapakta Sadri Alışık karşılıyor. Zira ismine de pek çok kez yer verilmiş. Kitabın baş kısımlarına deneme havası hâkim, yazar sık sık kendisiyle konuşuyor ve baş kahramanın kitap yazma çabası anlatılıyor. Tabi kahramanımız o kitabı yazdıkça aslında bu kitabı yazmış oluyor. Orta ve son kısımlardaysa sürekli işten kovulan film montajcısı baş kahramınızın sevdiği kadınla nasıl tanıştıklarına, ilişkilerine, ve bu ilişkiye bakış açısına yer verilmiş.

     Kitapta çeşitli şarkı adlarına da sıklıkla rastlıyoruz. Ama bence kitaba en çok uyan şarkı Ogün Sanlısoy – Ne Yerdeyim Ne Gökte. Bir de ünlülerin ismine çok yer veriliyor ki bu da ara ara ya doğrudan ya da komik bir Türkçeyle yapılmış. Kitaptaki desenler Seda Mit tarafından çizilmiş. Desenler  hem kitaptaki öyküye uymuş hem de kitaba farklılık katmış. Bence çok da başarılı olmuş.

     Fakat Müzeyyen, Bu Derin Bir Tutku yazarın sondan bir önceki kitabı ve internetteki yorumlara bakılırsa yazarın seveni kadar sevmeyeni de çok. Aynı şey kitabın filmi için de geçerli. Film 2014 yılında Çiğdem Vitrinel tarafından çekilmiş, Beyazperde’de 3.5 puan almış ve filmde Erdal Beşikçioğlu ve Sezin Akbaşoğulları gibi ünlü isimler oynamış. En kısa zamanda filmini de izleyip hangisi daha güzel tartışmasına :) ben de katılmak istiyorum. Yazarın diğer kitaplarını henüz okumadım ama benim gibi ilk kez İlhami Algör okuyacaklar için yazarı tanıma adına doğru bir başlangıç olacağını düşünüyorum. 

     Ve filmin fragmanını buraya bırakıyor ve kaçıyorum :)




     Öyleyse bir sonraki kitap yorumumda görüşene dek hoşça kalıın! :)

~Instagram hesabım için buraya tık tık

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder